Με 233 μέρες να απομένουν για την έναρξη του 20ου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος στίβου, η World Athletics και η οργανωτική επιτροπή του Τόκιο 2025 παρουσίασε την επίσημη μασκότ, το μότο και την οπτική ταυτότητα της διοργάνωσης.

Οι Ιάπωνες έκαναν πολύ καλή δουλειά ως προς την ενσωμάτωση της ιαπωνικής κουλτούρας σε ένα σύγχρονο πακέτο μάρκετινγκ που μπορεί να προσελκύσει τον κόσμο της Ιαπωνίας αλλά και τους φιλάθλους παγκοσμίως. Στα στοιχεία που συνθέτουν την εικόνα του πρωταθλήματος προς τα έξω φαίνεται η συντονισμένη δουλειά και ο ενθουσιασμός τους.

Ο Ιάπωνες θα φιλοξενήσουν τον θεσμό τέσσερα χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και 34 χρόνια μετά την τελευταία φορά που το Τόκιο φιλοξένησε Παγκόσμιο ανοιχτού (την τρίτη στάση του θεσμού, το 1991).


Μότο

Το σύνθημα «Every second, SUGOI» ενσωματώνει την ιαπωνική λέξη «SUGOI» που δηλώνει ενθουσιασμό (υπέροχο, εξαιρετικό). Στον δυτικό κόσμο έχει γίνει ευρύτερα γνωστή από το anime One Piece, καθώς η παραλλαγή του sugoi, το sugē, είναι μία από τις χαρακτηριστικές φράσεις ενθουσιασμού του πρωταγωνιστή της animation σειράς, Luffy. Συνδυασμένο δε με το “κάθε δευτερόλεπτο” στα αγγλικά, μεταφέρει το αίσθημα προσμονής και ενθουσιασμού. Είναι η πρώτη φορά που σε μότο συνδυάζονται τα αγγλικά με την γλώσσα της οικοδέσποινας χώρας, μία επιλογή που έγινε για να δείξει “την ενότητα των λαών για το κοινό πάθος για τον στίβο”. Η διευρυμένη μορφή του μότο είναι η εξής:

“Σε ένα άθλημα όπου κάθε δευτερόλεπτο μετράει,

Είσαι έτοιμος να ζήσεις εννέα συναρπαστικές ημέρες;

Όπου όλοι θα ενωθούν με μία δυνατή φωνή,

Για να γιορτάσουν το μεγαλείο σε μια χώρα γεμάτη πάθος.

Κάθε δευτερόλεπτο. Κάθε επευφημία. Στο υψηλότερο επίπεδο!”

Κάθε δευτερόλεπτο, SUGOI


Οπτική ταυτότητα

Η οπτική ταυτότητα, που βασίζεται στις παραδοσιακές καλλιγραφικές γραμμές της ιαπωνικής κουλτούρας, αποτυπώνει τη δυναμική του στίβου και την ενέργεια της διοργάνωσης. Σχεδιασμένη με τη συμβολή της διάσημης καλλιγράφου Μπισέν Αογιάγκι, ενσωματώνει χρώματα που υπάρχουν ήδη στο λόγκο της διοργάνωσης όπως το επίσημο χρώμα της διοργάνωσης, το Edo μωβ, με το χρυσό, μαύρο και κόκκινο, υπογραμμίζοντας το κύρος και τη ζωντάνια του πρωταθλήματος.

Οι καλλιγραφικές πινελιές θα πρωταγωνιστούν στα εικαστικά για τις αφίσες, τα προγράμματα, τα εισιτήρια και τον διάκοσμο του σταδίου, συνδυάζοντας παραδοσιακά και σύγχρονα στοιχεία. Επίσης, κάθε κατηγορία εισιτηρίων διαθέτει ξεχωριστό σχεδιασμό για τις τρεις κατηγορίες αγωνισμάτων, τους δρόμους, τις ρίψεις και τα άλματα. Τα πανταχού παρόντα εικαστικά “θα είναι μια ξεχωριστή οπτική εμπειρία” για τους θεατές, σύμφωνα με τους διοργανωτές του επετειακού 20ου Πρωταθλήματος που υπόσχεται να αφήσει το στίγμα της στην ιστορία του αθλητισμού.

Visual Identity

Μασκότ

Η μασκότ, εμπνευσμένη από το Shiba Inu, μία από τις πιο αγαπητές ράτσες σκύλων στην Ιαπωνία, σχεδιάστηκε σε συνεργασία με μαθητές/ριες δημοτικών σχολείων και την TBS Television. Σύμφωνα με τους διοργανωτές “τα Shiba Inu είναι καλόκαρδα και κάνουν φίλους όπου πάνε. Είναι γεμάτα ζωή και ενέργεια και αντικατοπτρίζουν το πνεύμα του αθλητισμού”.

Το όνομά της μασκότ θα επιλεγεί μέσα από εθνική ψηφοφορία με τρεις προτεινόμενες επιλογές και θα ανακοινωθεί στα τέλη του Φεβρουαρίου. Ακολουθούν οι τρεις επιλογές:

  • Sorashiba: Εμπνευσμένο από τη λέξη για τον ουρανό (sora), συμβολίζει την συνάντηση αθλητών/ριών από όλο τον κόσμο και αποπνέει μία αίσθηση ελευθερίας, ενώ παραπέμπει και στη μουσική κλίμακας ντο-ρε-μι που στα ιαπωνικά είναι “Sora-Shi-Do”, στοιχείο που δίνει μία παιχνιδιάρικη νότα
  • Pochichi: Χαριτωμένη παραλλαγή του κλασικού ονόματος σκύλου “Pochi”
  • Riku One: Συνδυασμός της λέξης “riku” (στίβος) και της έννοιας της ενότητας στο “one” το οποίο προσομοιάζει και την ιαπωνική λέξη για το ήχο του γαβγίσματος “wan”.